متریال material چیست ؟

یکی از مهم ترین بخش ها در دنیای کار های سه بعدی همچون انیمیشن سازی , مدل سازی و … بخش متریال است , متریال material چیست ؟ متریال در تری دی مکس یا سایر نرم افزار ها همچون مایا و … جنس آبجکت را مشخص میکند و معین میکند که آبجکت چگونه نور در محیط را بازتاب یا از خود عبور دهد . هنگامی که شما یک مدل سه بعدی را طراحی میکنید این مدل جنس و متریال ندارد و با استفاده از نرم افزاری که مورد استفاده قرار دادی برای ساخت این مدل به رنگ دادن به آن می پردازید . برای مثال شما میتوانید بگویید که نمونه زیر چه جنسی دارد ؟

مسلما خیر زیرا هیچگونه متریالی به این شی ء داده نشده است . بعد از متریال دادن به اشیا میتوان جنس و ماهیت آنها را نیز تشخیص داد پس متریال به عنوان روح یک مدل شناخته میشود و به آن رنگ و جلوه می بخشد . اصطلاح دیگری که بیشتر دوستان تفاوتی بین آن با متریال قائل نیستند اصطلاح تکسچر است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم . در ادامه عکسی از نمونه بالا ارائه مدهیم که به متریال به ان نسبت داده شده است .

تعریف دقیق متریال

با توجه به اینکه امروزه طراحی های مختلف و متنوعی برای زمینه های مختلف در نظر گرفته میشود بنابراین واژه متریال برای شما یکی از واژه های پرشنیدار و پر تکرار می باشد که در طول انجام کار ها بسیار با آن مواجه خواهید شد بنابراین باید تعریف دقیقی از این موضوع داشته باشید ، در تعریف متریالباید گفت که در معماری و طراحی ، متریال هسته اصلی و تشکیل دهنده اجزا می باشد که به عنوان مهمترین جزء شناخته میشود و متریال ها و عناصر مختلف معماری اعم از طبیعی و مصنوعی در زمینه های مختلف همچون طراحی داخلی و نما و مبلمان و … بکار گرفته میشوند .

انواع متریال

متریال های متعددی برای استفاده در کار ها و طرح های کاربردی شما وجود دارد که امروزه وجود متریال های آماده و آبجکت هایی که از سوی شرکت های معماری منتشر میشود کار معماران در نیاز به انواع متریال ها برای کار بردن در طرح ها و نرم افزار های سه بعدی را بسیار راحت کرده است و در این رابطه نیز آموزش هایی برای ساخت متریال های مختلف در نرم افزار هایی نظیر تری دی مکس ارائه شده است که در ادامه به معرفی برخی از این آموزش ها می پردازیم :

    کاربرد متریال در نرم افزار های سه بعدی

    یکی از لازمه های کار طراحان بخصوص طراحان و کارابران نرم افزار های سه بعدی همچون مایا و تری دی مکس و … نیاز به انواع متریال آماده می باشد تا از این موارد در طرح ها و کار های خود استفاده نمایند و بدین ترتیب در کار خود نیز سرعت عمل داشته باشند ، متریال های اماده منتشر شده از سوی شرکت های بزرگ را میتوانید از طریق سایت معماری ۹۸ بصورت رایگان دریافت نمایید و همچنین عزیزانی که میخواهند خود اقدام به طراحی متریال کنند نیز میتوانند از آموزش های موجود در سایت استفاده نمایند تا بتوانند متریال های مورد نیاز خود را در نرم افزار های سه بعدی طراحی سازند .

    تکسچر texture چیست ؟

    تکسچر چیست ؟ تکسچر یک عکس یا یک پترن ( pattern ) می باشد که برای نشان دادن طرح روی سطح آبجکت استفاده می شود .

     تفاوت تکسچر با متریال چیست ؟ در متریال خواص فیزیکی برای اجسام تعریف میشود برای مثال در یک آینه شیشه ای این تعریف میشود که آینه چه مقدار نور را بازتاب کند و به کدام محیط ها باز تابش بیشتری صورت بگیرد اما با تکسچر طرح شکل مشخص میشود برای مثال با انداختن عکس شن بر روی یک صفحه زمین شنی ایجاد میکنید . به عکس زیر توجه کنید تا بیشر این موضوع را درک کنید . در عکس زیر شی ء دارای تکسچر بوده و هیچگونه متریالی ندارد .


    بروز ترین مهندسان معماری متریال ,میشود ,تکسچر ,طراحی ,استفاده ,چیست ,برای مثال ,انواع متریال ,استفاده نمایند ,متریال چیست ,میشود برای منبع

    مشخصات

    تبلیغات

    آخرین ارسال ها

    آخرین جستجو ها

    مارکتینگ و فروش emohtava ایران امرن .... اجناس فوق العاده